En molts municipis de Catalunya, s’utilitzen aigües no tractades pel rec dels jardins, parcs públics i arbrat de carrers,
provinents de pous, aqüífers i aigües regenerades.
Axó fa que el consum d’aquesta part important de despesa del municipi, sigui mitigada d’aquesta forma i baratin el seu cost en el rec i s’aprofitin les aigües que a lo millor no tindrien cap us.
Per aquest motiu, cal especificar, amb cartells d’on venen i com s’usen aquestes aigües,
I que no son aptes pel consum humà, per evitar algun tipus de infecció a nens o persones que en beguessin.
Molta d’aquesta aigua arriba a les plantes i arbrat, amb un tub de poca amplada i cau de forma de gota a gota o en esparsos regulats amb un horari i diari o amb obertura manual.
També, basses amb plantes aquàtiques podent estar omplertes amb aquet tipus d’aigües.
Pues ja sabeu que no totes les aigües estan clorades
i tenen un benefici directa en els parc, jardins i arbrat dels municipis que han implantat aquest sistema pel rec.
Text i Fotografies : Ramon Solé