El Grau de les Escaletes i el Barbot Negre de Riells del Fai

Per anar el Barbot Negre, teniu que sortir de Riells del Fai, seguin el recorregut que esta marcat per cartells, agafeu el  camí Turó Onze Hores i que desprès esdevé com el camí Vall Blanca; en cas d’anar amb vehicle, en la primera corba d’aquest segon camí, deixeu el vostre vehicle en un costat on està el camí que s’endinsa cap a Vallderrós. Seguiu aquest camí que va paral·lel al torrent, fins un dipòsit que esta a la dreta del camí  i teniu que pujar-vos sobre d’en gran roc per poder seguir. A partir d’aquest punt, el camí comença a enfilar-se i esdevé estret . A uns 150 metres arribareu al Salt i Gorg  de Vallderrós situat a l’esquerra del camí. Seguiu pel sender a munt, passareu per la Font Fresca , la Cova i Salt del Torrent de Vallderrós que ja us he descrit en anterior articles.Des d’aquest últim punt, comença una pujada fatigossa, cada pas cal esforçar-nos nes i amb mes dificultat, esteu en el Grau de les Escaletes.Per ho, val molt la pena seguir per arribar el Barbot Negre,  unes formacions de pedra de color negre, és una roca que forma un travertí anorme i esta viu, cau aigua !De lluny semble petit, a l’estar al seu nivell, nosaltres som els petits.Son unes formacions de segles, que ha fet gracies a l’aigua, unes formes naturals curioses.Teniu d’anar en cura a no caure, en aquesta zona pot ser un lloc perillos.