Avui destaquem : La Font d’en Vinyes d’Aiguafreda

Per anar a la Font d’en Vinyes, tot venint del Figaró, us caldrà quan entreu a Aiguafreda agafar el passeig de Catalunya i trencar per anar al  carrer de l’Avencó, que va paral•lel a la Riera Picamena.No el deixareu pas, veureu que al finalitzar les cases, us caldrà fer una certa pujada i on entrareu a una pista forestal, sense deixar-la anireu paral•lels a la riera situada a la vostra dreta. De les poques cruïlles que trobareu direcció al bosc (dreta) no feu cas.Al poc trobareu, Casanova de Sant Miquel (esquerra), i als pocs minuts passareu per un petit pont i la riera ara estarà a la vostra esquerra, a les hores veureu un petit pantà.Vosaltres seguiu la pista, veureu unes boniques banyeres naturals dins la riera, seguiu fins trobar una barrera que impedeix el pas al vehicles, donat que a partir d’aquí, hi ha bestia pasturant pel bosc, deixeu en aquest punt el vostre vehicle si és el cas que hi aneu.Cal retrocedir uns metres i veureu un camí estret que us portaria a la riera, entreu en aquest caminoi pues entre la pista i la riera hi ha la Font d’en Vinyes, és molt apreciada per la gent d’Aiguafreda i rodalies per la seva qualitat de l’aigua des de fa dècades…Disposa de dos tubs de sortida de l’aigua i tot l’any es abundosa, fresca i diuen que excel·lent. Per les rodalies destaquen alguns arbres.A la Font d’en Vinyes podeu arribar-hi amb el vostre vehicle de forma fàcil, donat que la pista forestal de terra està molt ben conservada, o fer un passeig matinal a peu des del centre d’Aiguafreda.Faig especial menció a l’Amadeu Pons i de la Laia, perquè ells em van invitar a fer un recorregut per les Fonts per Aiguafreda i poder fer aquest article, el passat 17/08/2017.