El Molí de can Coll de Sant Celoni

dscn8249_01Un cop passada aquesta població direcció a Hostalric per la carretera nacional C-35, i a prop del kilòmetre 57,500, on n’hi ha l’edifici dels bombers i zona industrial, prendreu el desviament a mà dreta pel camí que porta a les urbanitzacions de can Vilardell i can Coll, on també, és puja al Santuari del Montnegre.dscn8247_01Una vegada passat el pont que travessa l’autopista per sobre,  prendreu  la pista de terra situada a mà esquerra, anireu direcció al molí de can Coll; hi ha cartells de la Diputació de Barcelona, en aquest lloc que ho indiquen.dscn8220_01Abans d’arribar al molí de can Coll, la pista es bifurca, podeu prendre el camí de la dreta, tot passant paral·lels al Molí, veureu que s’ha restaurat i conservat molt be.dscn8248_01Cal destacar, l’entrada de l’aigua al molí, que se ha conservat perfectament.dscn8216_01Se’ns fa difícil que l’aigua arribes al molí, donat a l’altura que està, de fet, hi havia una resclosa en el riu La Tordera en el lloc conegut com el Bosc, que desviava l’aigua per una canal fins el Molí.dscn8215_01Aquest Molí hi ha dades que en 1553 és va obtindré el permís i en 1954 és va donar de baixa com a tal i des de les hores funciona com a masia rural.dscn8214_01Can Coll va ser bàsicament un Molí fariner, on anaven a moldre el gra les masies de Vilardell i altres de les rodalies.dscn8217b_01Donada la seva importància, disposava de dues moles per a mes rendiment.