Avui destaquem : La Font de la Dona morta de Monistrol de Montserrat

kh1Aquesta Font també te el nom de La Font de l’avenc de la Dona Morta.acartell-ft-dona-morta_01Per anar-hi ens caldrà dirigir-nos o sortir des de l’estació Monistrol Vila del tren Cremallera que porta a dalt a Montserrat, nosaltres seguirem les marques blanques i grogues ( de petit recorregut) per un camí asfaltat que passa pel costat del Cementeri Municipal on s’acaba l’asfaltat, continuem per la pista ara de terra que va paral·leles al Torrent del Rossinyol, a la seva llera veiem diversos horts.gcartell-dona-morta-2_01A la nostra dreta deixarem un camí que aniria a la Font del Baldiri, i més amunt a la Font de l’Esclatarada, aquestes fonts avui no son el nostre objectiu. Seguim  sempre amunt al principi suaument per el costat del Torrent, fins arribar a un punt que el camí s’enfila i que ens portarà a d’alt del puig on trobem l’antiga masia Piteu en ruïnes.ft-dona-morta-2_01Seguirem ara baixant, per ho no deixarem el camí principal, fins arribar en uns 15 minuts a la Font de la Dona Morta, que esta a l’esquerra del mateix camí a peu de paret.ft-dona-morta-4_01Es molt senzilla, pràcticament sempre podrem trobar aigua, des de sempre es formava davant de la Font un bassal natural. ibassal-ft-dona-morta_01Des de fa un temps es va construir pel seu voltant un petit mur que reté millor l’aigua i uns taulons de fusta ens facilitant l’accés a la Font.46940978_01Aquesta Font es molt apreciada i freqüentada tant per ciclistes com per senderistes.