Com era … La Font de la Cabreta de Barcelona

La  font de la Cabreta, estava situada sota la carretera del Carmel, entre el Club Natació Catalunya, l’Avinguda Pompeu Fabra prop d’unes escales on es podia pujar fins el Parc Güell, i molt a prop del Centre del Cotolengo.

Fotografia de 1988

Fotografia de 1988  (Rasola)

Va tindre una remodelació a principis dels anys 80 del segle passat i van conduir l’aigua a una font feta de totxanes. L’aigua segons la gent era molt bona, per això es formava una cua amb gent per recollir l’aigua.

Fotografia 1988 (Rasola)

Fotografia 1988 (Rasola)

Van passar els anys… i va entrar en una degradació i l’aigua era poca i no potable, al final l’Ajuntament va decidir fer una remodelació de la zona, i van procedir a eliminar-la.
Sols quedarà el record de la gent mes gran del barri que anaven a la font a recollir l’aigua o passaven pel seu costat fent via.

Fotografia 1996 (Rasola)

Fotografia 1996 (Rasola)

Val a dir, que no confonguem aquesta Font de la Cabreta o de la Cabra, amb la que encara existeix que porta el mateix nom, i esta situada en el barri de Montbau de Barcelona.

Font de la Cabra o Cabreta en Montbau Barcelona. Fotografia 2007

Font de la Cabra o Cabreta en Montbau Barcelona. (Fotografia 2007 -Rasola)

Text i Fotografies : Ramon Solé (Arxiu fotogràfic – Rasola)

Un pensament sobre “Com era … La Font de la Cabreta de Barcelona

  1. Ostres, quina il·lusió m’ha fet aquest article! Quan jo era petit (fa més de 40 anys…) hi anava amb el meu avi des de Gràcia (déu n’hi dó per un nano). Recordo un corriol que pujava fins la font, entre arbres i verdisses que imagino ara deuen ser edificis. Mai més vaig tenir notícia de la font fins avui. Moltes gràcies!

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s