Un passeig d’altura, pugem a la Torrassa de Llinars del Vallès

Coneguda popularment per la Torra del Moro.DSCN4244_01Podem accedir fàcilment des de Llinars del Vallès com de Cardedeu, tot fent un passeig o caminada curta, d’unes tres hores d’anada i tornada.
Una opció és, anar amb cotxe fins l’ermita de Sant Esteve d’Alcoll, per sobre de la Urbanització El Coll.DSCN4208_01DSCN4212_01Per a mes informació sobre La Torrassa :

DSCN4211_01Si volem caminar una estona, sortirem des del polígon industrial de Llinars,a l’arribar a un camí ample que baixa al riu Mugent , DSCN4243_01al creuem, seguirem tot recta per una ample pista que passa per sota de l’Autopista, la carretera de l’Eix i del tren de l’AVE.DSCN4241_01DSCN4239_01A les hores entrem al bosc, trobarem alguna indicació de recorregut a peu, iniciem una suau pujada, a la nostra dreta deixarem un bosc d’alzines i algun que altra arbre centenari.DSCN4238_01Al poc, ens trobarem que a dreta i a esquerra, el bosc esta net de vegetació, que s’ han iniciat aquests treballs a mitjans de l’any 2014.DSCN4236_01Es hora de deixar el camí per un mes estret que anirà pujant de forma esglaonada sense a penes ens cansem.DSCN4233_01A l’arribar a la part mes alta del bosc, sortirem a una pista molt ampla i agafar a la nostra esquerra,DSCN4204_01a prop hi ha la roca partida.DSCN4229_01En cinc minuts trobarem un caminoi que puja fins La Torrassa.Allí podrem fer un mos , també, hi ha un petit bar amb uns mínims serveis de begudes ,DSCN4209_01 entrepans freds o a la brasa.DSCN4215_01Podem visitar la torra per dins, DSCN4213_01DSCN4223_01DSCN4222_01una escala circular ensa pujara fins al mirador de la torra, DSCN4221_01DSCN4220_01DSCN4219_01on hi ha un mirador esplèndid per veure Llinars, Cardedeu i la Serralada del Corredor i Montnegre.DSCN4214_01DSCN4217_01En la part central trobarem una claraboya que permet que la llum entri a dins de la Torra´.DSCN4218_01DSCN4216_01La tornada podem escollir algun dels camins alternatius que hi han per tornar a Llinars o Cardedeu.DSCN4226_01Text i fotografies : Ramon Solé