DSCN3042_01Us presento un petit itinerari que podeu fer a nivell familiar amb poques hores.Podem accedir per qualsevol entrada al Campus de la Universitat Autònoma de Barcelona del Terme de Cerdanyola del Vallès o des de l’estació de RENFE . DSCN3040_01Un cop allí cal agafar la ronda de la Font del Carme, per el cantó que porta al torrent de Can Domènec, per on s’enfila direcció Bellaterra, hi trobarem a l’esquerra l’espai d’aparcaments reservat per empleats de la Universitat.DSCN3000_01Uns metres mes a munt i també a l’esquerra, hi ha una entrada d’un camí de terra ample i tancat per una cadena,DSCN3001_01 que baixa al torrent, el seguirem remuntant suaument pel camí, fins un petit encreuament de camins,DSCN3036_01DSCN3009_01 ens desviarem al torrent on trobarem en un racó, La Font del Carme.DSCN3008_01Aquesta font feta de totxanes, te forma circular, per accedir-hi cal baixar uns esglaons, que ens permeten entrar a la font, disposa en cada costat d’uns seients de la mateixa estructura. La font,DSCN3005_01 d’un sol broc, esta dins d’una petita cavitat. El seu raig es abundós i constat, es recomana no consumir l’aigua.DSCN3007_01Es una llàstima dels “Grafítics” que estan en tota l’estructura de la paret de la font.DSCN3012_01Retornem al camí principal, i continuem per una bonica i frondosa vegetació i a prop del torrent, en èpoques de pluges hi baixa aigua. DSCN3013_01Seguim, fins arribar a l’antic i circular Safareig del Torrent de Can Domènec, des de fa molts anys no arriba aigua, esta ple de terra i inclòs hi ha crescut un arbre dintre seu.DSCN3015_01DSCN3003_01En aquest punt, pujarem per un camí mes estret , fins uns camps, i des d’allí a l’estació de Bellaterra del FFCC de la Generalitat.DSCN3018_01En aquest punt podem seguir per la Via Verda, que es un camí circular pel vell mig del bosc de Bellaterra,DSCN3019_01 o be, agafar en l’estació dels FFCC. la carretera BV- 1414 o Avinguda de Bertomeu, i baixar fins trobar el petit carreró (a l’esquerra), que diu ” camí de la Baixada a la Font de la Bonaigua “,DSCN3020_01DSCN3021_01 al poc trobarem un padró de la VergeDSCN3022_01 i seguirem per entre mig d’uns xalets, baixarem al fons del torrent on esta la Font de la Bonaigua, que data de 1930,DSCN3025_01 esta envoltada de plàtans, amb alzines i roures per les seves rodalies, amb tres brocs d’aigua, actualment sols surt per un d’ells,DSCN3026_01DSCN3028_01En una explanada propera i té una amplia zona de jocs infantils, de fet, es considera com un Parc Urbá.DSCN3023_01DSCN3031_01
Per finalitzar el recorregut, podem agafar els FFCC de la Generalitat o fer el mateix circuit de tornada que em fet de pujada.DSCN3041_01
Text i Fotografies : Ramon Solé

2 pensaments sobre “Itinerari per Les Fonts del Torrent de Can Domènec de L’ Universitat Autònoma de Barcelona

1. Es important aclarir que la Font del Carme, fan uns anys va ser hi arranjada amb molt mal gust, desapareixen la santa i la seva forma original.
    Tambe molt important aclarir que la seva aigua es NO POTABLE i provoca descomposicio de ventre!!!

• Dani, Bona nit

Gràcies de nou de fer et teu comentari i de ser un bon seguidor del bloc.

En el teu correu et contestaré demà al comentari, avui estic molt liat i demà faig de guia a la ruta el mes.

Aixi i tot , sols dir-te que lamentablement son moltes les fonts que a reu de Catalunya NO son potables.